Tuesday, April 14, 2009

Tok Guru Dekat Di Hati..

Alhamdulillah, Selawat dan salam ke atas junjungan Besar nabi kita Muhammad, keluarga Baginda, dan para sahabat baginda. Buat kalian para pembaca, semoga sentiasa berada dalam rahmat Ilahi. Insya'Allah.

Syukur saya panjatkan kepada Allah kerana masih lagi diberi peluang untuk mencoretkan kata-kata hasil dari buah fikiran yang dikurniakan Allah yang Maha Hebat ke atas sekalian makhluk. Dengan penulisan ini dapatlah saya berkongsi pandangan bersama kalian. Moga Allah memberi kekuatan kepada saya untuk terus menulis kerana bukan untuk riak ataupun untuk dikatakan hebat tetapi tidak lain hanya untuk memuliakan Islam.

Semakin hari, samakin ramai yang menyalurkan pandangan dan kritikan mereka melalui alam maya yang semakin luas penggunaannya. Keraan kelebihan dan kemudahan yang banyak akan diperolehi kepada mereka yang tidak mensia-siakan peluang. Peluang ini juga tidak dilepaskan oleh seorang yang bergelar ulama' yang disegani ramai khususnya di Tanah Air kita iaitu Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat atau panggilan yang lebih selesa di bibir masyarakat ialah Tok Guru.

Tahniah Tok Guru! Mungkin ucapan itu nampak biasa tetapi sebenarnya ia adalah satu penghargaan yang besar melalui ucapan saya yang mungkin sukar untuk diterjemahkan di atas penulisan. Dengan adanya blogtokguru.com dapat mengubati rindu saya kepada tok guru yang jauh di mata saya, kalau saya di Kelantan mungkin boleh melihat wajahnya secara live pada pagi Juamaat sewaktu beliau memberi tazkirah.

Saya bangga dengan kegigihan yang ditunjukkan oleh Tok Guru, walaupun beliau di sekat dan dihalang oleh media elektronik milik BN untuk beliau berbicara panjang khususnya dalam dakwah Islam mahupun isu semasa. Namun dengan semangat yang melebihi semangat orang muda yang ada pada beliau sehingga berjaya memiliki laman web sendiri. Syabas saya ucapkan!!

Saya yakin bahawa perkongsian oleh beliau banyak memberikan manfaat kepada kita semua.

No comments: