Sunday, April 18, 2010

Fitnah dunia.. mampukah kita menghadapinya..??

Jika kalian sedar dan tidak hanya hidup dalam kelenaan kenikmatan dunia. Kalian akan perasan akan fitnah dunia yang semakin hari semakin dasyat. Masyarakat semakin melaju mengejar kecanggihan teknologi sehinggakan ada yang tidak mampu untuk seiring dengan perkembangan itu.

Dunia tanpa sempadan memudahkan lagi dakyah dan anasir liar masuk keruang-ruang yang sedia menerimanya dibantu oleh kelajuan sistem penghantaran 3G, 4G dan seangkatan dengannya masuk kedalam fikiran setiap golongan masyarakat yang tidak mahu ketinggalan arus kemodenan.

Fitnah ini juga sengaja diciptakan oleh mereka yang tidak ada pegangan agama dan berniat untuk menghancurkan Islam dan memusnahkan Iman yang ada dalam diri muslimin mahupun muslimat. Serangan yang dilancarkan bertalu-talu sehingga 'Haji Fulan bin Fulan' tercampak kopiahnya dan 'Hajjah Fulanah binti Fulan' tidak cukup kain dibuatnya.

Jika musuh menyerang kita dengan 'bazuka', apakah kita ingin berperisaikan 'perisai lutsinar FRU' dan cukup dengan memakai 'baju kalis api BOMBA' semata-mata. Mungkin kita akan lakukan sedemikian, kerana kita tidak tahu apa sentaja musuh dan kesan peluru itu bila hinggap pada 'kubu' kita.

Oleh itu, pertama.. kalian harus tahu bentuk serangan musuh, apa senjatanya, apa kesannya bila terkena sasaran, apa yang boleh melawan dan menyekatnya.

Kedua.. Persiapkan diri untuk menghadapi dan melawan serangan musuh. Jika musuh guna bazuka, jangan kita cukup dengan M-16, tingkatkan juga senjata kita sekurang-kurangnya pakai 'bazuka' juga. Pahang dok..? Maknanya fitnah ini sukar disekat jika tahap keimanan kita berada pada tahap yang biasa. Ia perlu dipertingkatkan juga supaya setanding dengan serangan fitnah tersebut, dan yang penting tidak mudah tumbang dan mampu untuk melawan.

Pernah kalian dengar lagu yang pernah dinyanyikan oleh kumpulan seniorku Suara Firdaus UTM..? Owh.. ada yang belom.. Nyanyinya begini..

Umat Islam harus cemerlang,
hari ini mesti lebih baik dari semalam..

Jangan buang masa
siapa kata kita tidak boleh
kita ada Allah maha kuasa
kita punya kuasa tenaga
do'a sebagai senjata
Umat Islam sentiasa Boleh
Umat Islam sentiasa Boleh...

Umat Islam zaman lampau
taat perintah Rasulullah
bersama berusaha
bersatu tuju wawasan
dunia dan akhirat
wawasan dunia dan akhirat...

Akhirnya Islam cemerlang seluruh dunia...

Wawasan diri
penuhi dada dengan ilmu
wawasan agama
bekalan masa depan dan akhirat
kuat usaha jujur dan amanah
sentiasa mengharap keredhoaan Allah...

Aqidah ibadah harus sempurna
ibadah tanpa aqidah wawasan syaitan
ulama' warisan anbiya'
pegangan mereka harus diikut
ajaran sesat wajib dihindar...

Kalian juga saudaraku, ayuh persiapkan diri untuk menghadapi ujian ini.
Bersihkan hati, ikhlaskan niat, tingkatkan kesabaran, sentisa berdamping dengan 'Robbi', bangkitkan semangat jihad dalam diri masing-masing. Juga jangan lupa saling pesan-berpesan. 'Our mission is' membuka semula dunia yang penuh dengan kegelapan kepada 'nur Islam'. Insya'Allah... It's not play-play but it's serious.